Sabtu, 25 Disember 2010

Layan Bleach dan Naruto


1. Antara aktiviti penulis semasa menganggur ni adalah layan animasi naruto dan bleach. Pada yang tak kenal/tahu animasi ni leh tengok kat internet atau tv3 (check intisari rancangan).

2. Beast wooooo.....tapi bergantung pada individu gak. Walaupon animasi ni ade yang betul dan ade yang tak betul, tapi namapon animasi, layan jer lerrr.

3. Penulis akan membentangkan pendapat penulis tentang kekarutan dan kebenaran kedua-dua animasi ini terutamanya berkaitan dengan teknik penggunaan kuasa.

4. Antara yang best dalam kedua-dua komik ini adalah penggunaan teknik teleport (pemindahan). let's check teknik teleport dalam kedua2 animasi ini.

5. Teleport dalam naruto:

>Tobi memerangkap ketua kumpulan jahat akatsuki menggunakan mata sharingannya untuk teleport. Mata kanannya menjadi pusat titik untuk berteleport.

6. Teleport dalam bleach:


>Ketua kumpulan kidou, Tessai Tsukabishi mengunakan dua teknik terlarang untuk teleport rakan-rakannya yang cedera. Teknik-teknik itu adalah Jikanteishi@menghentikan masa dan Kukanten'i@menggantikan ruang.

7. Penulis tertarik dengan teknik teleport kerana mungkin teknik inilah yang memindahkan instana Balqis dari Yemen ke Palestin dalam sekelip mata. Siapa tahu.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan